17 Mar 2022
Je hebt een succesvol live webinar georganiseerd en leads verzameld. Wat kan je vervolgens doen met je content? Denk bijvoorbeeld aan een automated webinar! De perfecte manier om met je bestaande content leads te blijven genereren. Maar hoe doe je dat precies en waarom eigenlijk? In deze blog leren we je er alles over!
1. Recycle je content
Een webinar organiseren kost tijd en moeite. Het is zonde om het dan bij één webinar te laten. Live webinars zijn namelijk vaak eenmalig. Gelukkig kan je met webinar software, automated webinars organiseren. Wanneer je een succesvol live webinar hebt gegeven kan je deze omzetten naar een automated webinar. Je bestaande content gebruik je dan opnieuw. Jij verzamelt nieuwe leads en de kijker verzamelt nieuwe kennis. Een win-win situatie!
2. Meer mogelijkheden
Een automated webinar kan je vaker uitzenden of op vaste tijden laten afspelen. Met een webinar dat je omzet naar automated of on demand webinar , geef je leads alsnog de kans om het webinar te bekijken en eventuele vragen te stellen.
3. Follow-up
Leads opvolgen zonder dat je er naar om hoeft te kijken. Klinkt fantastisch toch? Stel gemakkelijk mails in die automatisch worden verzonden na je webinar! Jij kan zelf instellen wanneer en hoeveel mails je stuurt na het bekijken van je webinar. Voor automated webinars hoef je dat maar eenmalig in te stellen. Na het webinar krijgt je kijker automatisch een mail. Denk aan aanbiedingen, formulieren of een uitnodiging voor een volgend webinar.
4. Vergroot je netwerk
Wanneer iemand een webinar wilt bekijken, moet er eerst het registratieformulier ingevuld worden. De beste plek om de belangrijkste gegevens van je doelgroep te vragen. Wat wil je te weten komen over je doelgroep? Standaard velden zijn voornaam en e-mailadres, maar denk ook eens aan de functie, het bedrijf of het aantal medewerkers van het bedrijf waar iemand werkt.
5. Krijg meer inzichten
Tijdens en na het webinar kan je nog meer informatie verzamelen over je doelgroep. Stel een poll in om de mening van je kijkers te peilen. En gebruik een evaluatieformulier nadat het webinar is afgelopen. De statistieken geven de antwoorden op een gestructureerde wijze weer. Op deze manier kan je je eigen webinar evalueren en steeds meer passend laten aansluiten op je doelgroep om nog meer te leads te genereren!